Prawidłowe CV – poradnik

Odmrażanie gospodarki sprawia, że sytuacja na rynku wraca do normy. Większość firm wznawia rekrutację, a potencjalni pracownicy na nowo poszukują pracy. Jednak bez dobrego przygotowania, trudno liczyć na sukces w poszukiwaniu odpowiedniego zatrudnienia. Większość kandydatów przekreśla swoje szanse już na etapie podsyłania aplikacji.
Wynika to przede wszystkim ze źle napisanego CV.

Curriculum vitae to nic innego jak wizytówka kandydata ubiegającego się o konkretne stanowisko. Dzięki temu, Pracodawca ma szanse ocenić, czy w ogóle aplikant się na nie nadaje.
Badanie przeprowadzone przez The Ladders, największy portal rekrutacyjny na świecie, pokazuje, że to pierwsze 6 sekund decyduje, czy CV zostanie odrzucone! Dlatego ważne, aby nie bagatelizować tego dokumentu i poświecić więcej czasu na jego przygotowanie.
Podpowiemy, w jaki sposób należy podejść do tematu i skutecznie przekonać do siebie Pracodawcę!

Forma i długość dokumentu

Ważne, aby treść była konkretna i czytelna. Informacje powinny być podawane standardową, czarną czcionką na białym tle. Ustawienia strony też powinny być standardowe.
Dokument powinien zostać podesłany w formacie: pdf, doc., rtf lub jpg. To bardzo ważne, ponieważ dzięki takiej formie unikniemy np. niechcianej ingerencji osób trzecich w modyfikację naszych informacji.

Zdjęcie

Większość pracodawców chętniej przychyla się do CV, na których widnieje zdjęcie kandydata.
Należy jednak pamiętać, że zamieszczane zdjęcie na tego typu dokumencie, nie może odpowiadać pamiątce z wakacji. Zdjęcia całej sylwetki, przycięte bądź kontrowersyjne nie wpisują się w kanon dobrego CV. Najlepszą alternatywą będzie fotografia, tego samego formatu jaką zamieszczamy do dokumentu. Warto pamiętać, że fotografia przed zamieszczeniem w CV musi być skompresowana. W przeciwnym razie plik będzie zbyt duży i skrzynka mailowa potencjalnego pracodawcy może go nie przyjąć.

Podział wzorcowego CV:

Świetnie sprawdzi się tutaj sposób podziału na odpowiednie sekcje.
Życiorys powinien być podzielony na kilka kluczowych części: dane osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, szkolenia i kursy, umiejętności oraz zainteresowania.
Kandydaci, którzy nie potrafią samodzielnie stworzyć CV, mogą liczyć na pomoc w postaci bezpłatnych gotowych szablonów lub kreatorów dostępnych w sieci. Dzięki temu mają pewność, że Ich dokument będzie nie tylko dobrze się prezentował, ale również korzystając z takiej pomocy, mogą zaoszczędzić sporo czasu.
Jako firma mająca na co dzień styczność z rekrutacją, możemy śmiało polecić profesjonalną i rzetelną platformę do tego typu pomocy -> www.cv.pracuj.pl

Na szczęście kandydaci mają coraz więcej dostępnych narzędzi czy gotowych kreatorów do stworzenia profesjonalnego życiorysu. Mnóstwo szablonów, czy gotowych porad na temat tworzenia dokumentu.
Pamiętajmy też, żeby przed wysłaniem dokładnie – najlepiej kilka razy – sprawdzić wszystkie dokumenty i e-maile pod kątem poprawnej pisowni. Nie ma co liczyć na to, że specjalista od rekrutacji przymknie oko na błędy ortograficzne czy literówki.
W przypadku pracy, która wymaga kontaktów z klientami, takie potknięcia mogą być dyskwalifikujące.

Dane kontaktowe

Anna Waszczuk
Kierownik Call Center

anna.waszczuk@it-cc.pl

+48 517 700 750

Formularz

11 + 6 =