Pozycjonowanie

Pozycjonowanie marki to nic innego jak dobrze przemyślana strategia marketingowa, która pozwala wyróżnić nasz produkt na tle konkurencji, obejmująca zarówno grupę docelową, kanały dystrybucji, cechy produktów czy usługi oraz ich cenę. Dobre pozycjonowanie następuje w momencie, gdy nasz produkt lub usługa posiada wszystkie niezbędne dla niego cechy, właściwości i funkcje oraz posiada cechy indywidualne, pozwalające wyróżnić się na tle pozostałych marek funkcjonujących w tej samej dziedzinie na rynku.

Na samym początku warto zastanowić się do jakiej grupy docelowej chcemy, aby trafiły nasze produkty czy np. oferta pracy,
Jeśli wykreowaliśmy tożsamość marki i mamy grupę docelową naszych odbiorców, należy zastanowić się za pomocą jakich środków dystrybucyjnych będziemy do nich trafiać.
W przypadku osób starszych – najlepszymi środkami będą: prasa drukowana oraz telewizja. Wiedząc, iż nie korzystają Oni
w większym stopniu z komputera czy innych, bardziej rozwiniętych urządzeń technologicznych, zamieszczanie tam ofert,
czy reklam danego produktu kompletnie minie się z celem oraz dana firma narazi się na niepotrzebne koszty związane z wyborem nieodpowiedniej kampanii reklamowej. O tej samej zasadzie musimy pamiętać w kontekście młodszych pokoleń
i wybrać odpowiednie dla nich kanały komunikacyjne.

Współcześnie najczęściej młodzież korzysta z Internetu, w tym w szczególności z  portali społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram czy LinkedIn. W tym przypadku, należy przede wszystkim zamieszczać reklamy marki na najczęściej odwiedzanych stronach internetowych przez młodych ludzi, jak również posłużyć się portalami społecznościowymi w celu promocji danej marki. Jeśli zależy nam na dotarciu do młodszych generacji – zamieszczanie reklam, czy komunikatorów w prasie, nie tylko narazi firmę na niepotrzebne koszty, ale również nie trafi do grupy, na której najbardziej nam zależy.

Nie od dziś wiadomo, że pod wpływem cyfryzacji, środkiem dystrybucji, który pozwali trafić nam do szerokiej grupy odbiorców niemalże w tym samym czasie jest przede wszystkim telewizja oraz Internet. Uwzględniając malejące znaczenie prasy drukowanej na rynku, warto mieć dobre relacje z redakcjami on-line, które zadbają o odpowiedni przekaz w sieci.

Nasze call center integruje pracowników z różnych środowisk i pokoleń. Jeśli chcieliśmy zwiększyć zasięg i dotrzeć do nowych kandydatów należało w pierwszej kolejności obrać kilka środków dystrybucji. Odzew i zainteresowanie ze strony starszych pracowników wywołało zamieszczanie oferty np. w prasie oraz w formie banerów reklamowych. Młodsi kandydaci reagowali na komunikatory zamieszczane poprzez social media. Najskuteczniejszymi platformami okazał się Facebook oraz LinkedIn. Należy pamiętać również o różnych formach przekazu naszej oferty, czy reklamy danego produktu/usługi. Minimalizm treści, proste określenia przydadzą się w kontekście nieco starszych, potencjalnych kandydatów, czy klientów. Monitorowanie aktualnych trendów okaże się niezbędne w kontakcie z młodszymi generacjami. Dedykowany Im przekaz powinien nie tylko zawierać elementy graficzne (które przyciągną Ich uwagę i wzbudzą zainteresowanie), ale również ciekawe hasło marketingowe. Dlatego tak ważne jest, aby firma świadomie analizowała i targetowała grupy docelowe.

Oprócz wyselekcjonowania grupy odbiorców oraz wyboru odpowiednich środków dystrybucyjnych, należy pamiętać również
o cechach indywidualnych każdej marki, czyli czegoś, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Część podmiotów skupia się na odpowiedniej cenie danego produktu lub usługi. Z kolei inne firmy przyciągają klientów wyborem ciekawego kształtu czy koloru produktu oraz pożądanych współcześnie cech takich jak zachęcanie do nauki języka obcego z najlepiej doświadczoną kadrą czy wieloletnią gwarancją na dany produkt, mając świadomość, że konkurencja postawiła na krótszy czas obejmowania gwarancji i ochrony sprzedawanego produktu.

Pozycjonowanie nie tylko wpływa rozwojowo na budowanie marki, ale również za pomocą odpowiednich środków pozwala zwiększyć zyski firmy oraz zdobyć zaufanie szerszej grupie odbiorców. To również bardzo przydatny zabieg w kontekście rekrutacji i poszerzania zespołu. Jeśli wiemy za pomocą jakich środków możemy zamieszczać oferty pracy, czy prezentację danej firmy oraz trafnie wyselekcjonujemy grupę potencjalnych pracowników – zwiększymy szansę na skuteczny odzew kandydatów.

Dane kontaktowe

Anna Waszczuk
Kierownik Call Center

anna.waszczuk@it-cc.pl

+48 517 700 750

Formularz

5 + 3 =