Jak zapobiec częstej rotacji w Twoim CC?


Wiele firm – w szczególności z branży call/contact center boryka się z wysoką rotacją wśród pracowników, nie wiedząc w jaki sposób sobie z nią radzić i zatrzymać jej proces. Call center często postrzegane jest jako świetne miejsce na podjęcie pierwszej pracy, bądź jako tymczasowe rozwiązanie na ścieżce zawodowej, stąd wiele osób szuka zatrudnienia jedynie tymczasowo. Podpowiemy w jaki sposób można skutecznie zachęcić ludzi, w taki sposób, aby sami chcieli utożsamiać się i zostać w firmie na dłużej.

Zadbaj o prawidłową kulturę organizacyjną w swojej firmie
Dotyczy to przede wszystkim stworzenia odpowiedniej atmosfery i warunków pracy.
Jeśli nasi pracownicy będą czuć się komfortowo i w pewnym stopniu naturalnie – zwiększymy szansę, by zostali z nami na dłużej. Świetnie sprawdzą się różnego rodzaju imprezy integracyjne (niekoniecznie wysokobudżetowe). Alternatywa w postaci zawodów gry w kręgle czy bilard – nie tylko rozluźni atmosferę, ale również w większym stopniu pomoże nawiązać wzajemne relacje w zespole.

Konkursy motywacyjne
Konkursy sprzedażowe to nie tylko sprawdzony sposób by efektywnie podnosić wyniki zespołu, ale przede wszystkim pobudzenie mobilizacji i poprawa samopoczucia wśród pracowników. W pewnym momencie przytłoczyć nas może rutyna codziennych obowiązków – zdrowa rywalizacja pomoże nam na nowo zmotywować się do pracy i połączyć przyjemne
z pożytecznym.
Pamiętajmy, aby każdy konkurs kończył się atrakcyjną nagrodą. To zdecydowanie zwiększy zaangażowanie naszych pracowników.

Rozmawiaj i zbieraj feedback
Poznaj swój zespół. Dowiedz się jak Twoi pracownicy spędzają wolny czas, czym się interesują. Zbieraj informację na temat pracy, badaj co jakiś czas satysfakcję swoich pracowników. Jeśli zadbasz o dobrą relację w firmie, nie tylko zaczniesz cieszyć się większym autorytetem, ale pracownicy z pewnością docenią Twoje starania, poczują się częścią zespołu i ważnym ogniwem – przez co utożsamią się bardziej ze środowiskiem firmy i zechcą zostawać na dłużej.

Wprowadź system polecenia
Jeśli zależy Tobie na zmniejszeniu rotacji, uruchom system polecenia. Pracownicy nie tylko poczują się zobowiązani
i przyprowadza Ci kolejne osoby, ale również – wiedząc, że otrzymają za to dodatkową np. premię, chętniej zostaną.
W efekcie, nie tylko dobrze wpłynie to na aktualny zespół, ale klimat wśród pracowników udzieli się również nowym osobom.

Pamiętajmy, że w wielu branżach najważniejsi powinni być ludzie. Zadbajmy zatem o godne warunki pracy, fajną atmosferę wśród pracowników. Pootrzymujmy relację, sprawdzajmy i motywujmy Ich działania, a z pewnością przełoży się to nie tylko na satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, ale przede wszystkim nad zmniejszeniem rotacji w naszej firmie!

Dane kontaktowe

Anna Waszczuk
Kierownik Call Center

anna.waszczuk@it-cc.pl

+48 517 700 750

Formularz

4 + 11 =