Branding Marki

Współcześnie istnieje wiele marek, które stały się leaderami w swojej dziedzinie, jak również dzięki swojej pozycji wywierają silny wpływ na nowo powstające marki czy konkurencje na rynku. Co zatem należy robić by marka mogła osiągnąć sukces, zdobyć zaufanie klientów i przekonać do swoich produktów czy usług? Odpowiedzią na te pytania jest proces budowania świadomości marki – branding.


Branding to nic innego jak strategia marketingowa, której celem jest utrwalanie wizerunku marki w oczach Klientów, jak również zapamiętywanie przez Nich danych produktów czy usług. Najważniejszym elementem jest relacja pomiędzy Klientem a marką. Klient nie tylko zaczyna kojarzyć markę, ale również się z nią utożsamia. Jednak by marka mogła cieszyć się powodzeniem wśród swoich Klientów, ważne by skierowana została do odpowiedniej grupy docelowej, a firma zadbała
o dobrą reputację.

Należy pamiętać, że to co najbardziej zapada w pamięć Klientów, to przede wszystkim: nazwa, logo lub slogan marki. Dobrze, aby równolegle z tym co zawiera komunikat reklamowy, zadbać o wizytówkę marki. Podstawą przy budowaniu świadomości marki jest profesjonalna strona internetowa i dobór odpowiednich środków komunikacji w zakresie promocji danego produktu, czy usługi.

Branding to odpowiedź na to, dlaczego dana marka idealnie spełnia potrzeby swoich konsumentów. To wszystkie działania
i strategie marketingowe niezbędne do tworzenia i kreowania firmy, jak również budowania jej świadomości i kształcenia pozycji na rynku. Ma za zadanie wyróżnić markę na tle jej konkurencji, nadając jej indywidualne i niepowtarzalne cechy.
Po opracowaniu tożsamości marki (pozycjonowanie i układ wartości marki), należy zaprojektować jej zewnętrzne elementy.
Przede wszystkim jest to: nazwa, kolorystyka i topografia (unikalna czcionka marki), logo (symbol, znak) oraz główne motto marki.

Nasze call center, od początku stawiało na ludzi, dlatego zarówno na etapie tworzenia motto dla firmy oraz budowania świadomości marki, staraliśmy się, aby każdy element był spójny. Zarówno dobór unikatowej kolorystyki, po zaprojektowanie loga i hasła marketingowego nawiązującego, do tego czym konkretnie się zajmujemy. Zadbaliśmy również o zaprojektowanie starannej strony i internetowej, oraz o spójny wygląd konta w social media. Dzięki temu firma zyskuje na wiarygodności, wypracowuje sobie własną pozycją i bez problemu Klienci zaczynają ją kojarzyć.

Wyrabiając pozycję na rynku i tworząc wizerunek, należy pamiętać o zabezpieczeniu jej przed konkurencją.
Chodzi tutaj o ochronę praw autorski – tak, aby nikt inny nie mógł swobodnie kopiować i wykorzystywać wizerunku. Jedną
z najskuteczniejszych metod zabezpieczenia jest zastrzeżenie znaku towarowego marki. Każdy zarejestrowana marka ma możliwość zamieszczenia dodatkowo znaku towarowego litery „R” wpisanej w okrąg.
Wówczas osoby nieuprawnione nie mogą posługiwać się i kopiować danych wartości.

Należy pamiętać, że nie każdy znak towarowy, traktowany jako własność w sposób ścisły. Niektóre słowa występujące
w nazwie marki czy loga są używane również w języku potocznym (taka sytuacja zachodzi w przypadku słowa apple, ang. jabłko, oraz firmy „Apple”). Podobnie dzieje się w przypadku znaków, które są identyczne z nazwami geograficznymi, imionami
czy nazwiskami.

Dane kontaktowe

Anna Waszczuk
Kierownik Call Center

anna.waszczuk@it-cc.pl

+48 517 700 750

Formularz

2 + 2 =